lørdag den 8. marts 2014

Hawaii

Tirsdag D. 11 februar kørte vi med Mr. Og Mrs. Arnold til Denver, køreturen var 6 timer lang. Vores fly var tidligt onsdag formiddag så derfor kørte vi tirsdag og boede på et hotel natten til onsdag. Vi kom godt igennem lufthavnen og til vores gate. Vi havde bestilt en rejse uden stop, så det glædede vi os til, men sådan går det vel aldrig.. Så vi mellemlandene i L.A. Hvilket lyder fedt, men vi måtte ikke forlade flyet. Efter en flyvetur på omkring 10 timer landene vi endelig på Hawaii, det var vildt varmt og dejligt! Vi kørte med en bus til hotellet og Susi og jeg fik at vide at vi skulle dele værelse sammen med to piger fra Norge. Vi var i alt 98 udveksling studenter og 60 af dem var nordmænd.

Dag 1: vi spiste morgenmad kl. 7:30 og vores bus kørte kl. 8:30. Vi var i to busser og fik en rundvisning på øen. Det var virkelig flot! Vi kørte derefter til stranden hvor vi spise madpakker og badede, vandet på Hawaii er super skønt. Turen gik nu til en lille gård hvor de havde marcademian nødder overtrukket med karamel, kanel, salt, hvidløg og kaffe. Der var også hjemmelavede smykker, hawaiiansk kaffe og kokusnødder. Fordi det var så varmt, stoppede vi for is, men det var ikke is spm vi kender det, nej mere som en slags sne med smag. Da alle var færdige med deres is kørte vi til en ananas farm. Vi kørte hjem og spiste aftensmad og derefter stod den på shopping i Victoria's secret!

Dag 2: vi var delt i to grupper og vi var i den første gruppe så vi startede dagen med en hike op af en vulkan, det var hårdt fordi det var så varmt og fordi det gik opad! Men da vi kom til toppen var det, det hele værd, udsigten var vildt flot. Vi gik ned igen og kørte tilbage til hotellet hvor vi spiste frokost og kl. 1 stod den på surfing. Det var sjovt og nemmere end jeg troede, måske fordi bølgerne ikke var særlig store.. Hehe. Jeg stod op flere gange på brættet. Det var mening at vi skulle have en pizza fest, men den blev afskyet pga. Dårligt vejr, så pizzaerne kom til hotellet og vi spiste i læ, hvilket var godt.

Dag 3: Vi kørte til Pearl Harbor, hvor vi så mindestedet for USS Arizona, skibet ligger stadig under vandet så vi kunne se det. Det var rimelig fedt at se. Da vi kom hjem, badede vi (susi, Sohyeon, Hanna, Sabine,Ella og Franzi og jeg) i hotellets pool. Da det blev eftermiddag tog vi en bus til USA's næst største shopping center, det var stort og alle butikkerne var mærkevarer! Vi spise aftensmad på Bubba Gump Schrimp co. Det var virkelig cool og hele resturanten var pyntet med ting fra Forest Gump filmen.

Dag 4: vi lavede ikke så meget den dag, men det var også en af de fedeste oplevelser! Vi snorklede. Vi så mange flotte fisk og nogle drenge så hav skildpadder! Da vi kom hjem spiste vi osteopater fra the Cheesecake factory, det var lækkert!

Dag 5: vi havde fri indtil kl. 15:45, så vi vile stranden men det regnede så vi så en film på hotellet i stedet for. Derefter spiste vi frokost på McDonalds. Kl. 16 forlod vi hotellet og vi kom til et sted hvor vi kunne prøve at lave ting som de gør på Hawaii, så jeg lavede en krans til mit hår. De indfødte lavede mad til os over bål og kokken bedte på hawaiiansk hvilket var fedt at høre. Efter maden var der et stort show hvor de dansede forskellige traditionelle danse, de var alle virkelig gode. Vi fik også lov til at prøve.

Dag 6: kl. 12:15 tog vi med en catamaran båd og vi så hav skildpadder og hvaler! Det var en virkelig fed oplevelse, noget jeg aldrig vil glemme. Da vi kom ind igen lå vinpå stranden og tog sol fordi vejret var godt igen! Vi lavede ikke meget andet den dag, men vi spiste aftensmad med Hard Rock Cafe.

Dag 7: det var den sidste dag og vores fly gik meget sent så vi havde hele dagen fri, så vi sol badede meget af dagen, spiste frokost på the Cheesecake factory, fik lavet henna tatoveringer, min sagde "Laugh".  Da vi kom til lufthavnen fik Ella det forkerte Boarding pass, de sagde i lufthavnen i honolulu at det var ligemeget. Vi havde fem timer i lufthavnen i Phoenix, vi troede at vi havde styr på det, men da der var en time til afgang fandt vi ud af at vi var i den forkerte terminal, så vi blev nødt til at løbe for at nå en bus og vi troede ikke vi kunne nå det, men heldigvis var vores fly forsinket. Det var så kom til Security, sagde de til Ella at hun ikke kunne komme med hvis hun ikke havde sit eget Boarding pass, så hun løb tilbage fik lavet et nyt og vi kom alle med.

Det er en tur som jeg aldrig vil glemme! Billeder vil komme senere jeg undskylder meget for at de ikke er der.

torsdag den 6. marts 2014

Basketball og første uge med Track

Basketball føltes som en meget lang sæson, fra november til februar! Vi havde træning man-tirs 2 timer efter skole. Det var hårdt og træningerne var ikke ligefrem det jeg så mest fremtil.. men hver weekend havde vi kampe og jeg kan love jer at det var fedt! Først spillede 2.holdet piger (det hold jeg var på), så 2. holdet drenge, 1. holdet piger og til sidst 1. holdet drenge. Vi spillede mange træningskampe og i februar spillede vi sub-district kampe, her sluttede pigerne sæson men drenge vandt deres kampe og gik videre til district. For at komme til State skulle de vinde, vi alle heppede så meget vi kunne men det andet hold var bedre så desvære gik de ikke videre. Både drenge og vi piger havde en rigtig god sæson og jeg fik spilletid i alle kampe!

I mandags startede Track, så dansk er det Atletik. Det er vildt hårdt og vi løber meget. Hele min krop er øm, men bliver bare nødt til at kæmpe mig i gennem det ;) Jeg er stadig ikke helt sikker på hvad jeg konkurrere i, men tror det bliver kuglestød eller andet som det.

Billeder vil komme når vi kommer længere hen på sæsonen.

onsdag den 5. marts 2014

Jul og Nytår

Jeg undskylder igen for at være sent ude.. men det er bare ikke nemt at få tid til det hele.
Jeg ved at det er længe siden nu men I slipper ikke fra høre om min Amerikanske jul og nytår.
Susi og jeg hyggede os meget i juletiden, vi brugte det meste af vores ferie på at se julefilm og bage, vi bagte blandt andet pebbernødder og snemands cookies.Jeg vil endnu engang takke min familie og mine venner for at sende pakker til mig i juletiden det varmer så dejligt, i er alt for skønne! Vi hentede vores juletræ d. 1 december, så vi havde vores juletræ fremme hele december måned. Susi og jeg lavede en kalender til hinanden med komplimenter det var super sødt :)
Endelig kom juleaften! Dagen startede stille og roligt ud og egentlig skete der ikke så meget indtil omkring 4 tiden hvor vi gik i kirke, det var virkelig fedt og jeg nyder virkelig at gå i kirke her. Da vi kom hjem var huset fyldt med mennesker! Det er dem som holdte jul hos os: Tracee (værtsmor), Greg (værtsfar), Susi (værtsøster fra Tyskland), Shae og TJ (Tracee og Gregs ældste datter og hendes mand), Layne (T og Gs ældste søn), Reed, Mary Kay, Gunner og Sabine (T og Gs næst ældste søn, hans kone, deres søn og deres værtsdatter fra Holland), Teeyl (T og Gs næst ældste datter), Jais ( T og Gs yngste datter) og Jana (T og Gs udvekslings students fra Tyskland, hun var i året 2008/2009) og mig, så i alt 14 mennesker. Aftensmaden var ikke rigtig aftensmad mere bare snacks.  Den store middag havde vi da det var Thanksgiving. Efter det pakkede vi alle pakker op, så ikke noget med at vente til næste morgen her. Jeg fik mange gode gaver og jeg takker igen alle jer som sendte pakker!

Nytårs aften holdte vi her og Susi og jeg havde inviteret hele skolen. Vi endte op med omkring 30 mennesker, hvilket er næsten halvdelen af skolens elever. Susi var ved vores naboer det meste af dagen og hjalp til med maden mens jeg gjorde rent og gjorde klar herhjemme. Da gæsterne kom havde vi meget lækkert mad og vi sad egentlig bare og snakkede spillede spil og hyggede os hele aftnen. Da klokken slog 12 sang vi fødselsdags sang for Sabine og derefter gik drengene over til vores nabo som har en søn i High School og pigerne blev hos os. Vi så film og hyggede til langt ud på natten og spiste morgenmad sammen dagen efter.

Selvom det var meget mærkeligt ikke at holde jul med min familie var det nu meget sjovt at prøve at holde det et andet sted med andre traditioner.

Jeg undskylder meget for at der ikke er nogle billeder, men de kommer senere det lover jeg!

tirsdag den 31. december 2013

Musik i hverdagen

Hej med jer

Mine to yndlings fag i skolen vil jeg sige er kor og band, fordi jeg elsker musik og så er det bare dejligt at lærer nye sange eller instrumenter.
I band spiller jeg lidt forskelligt det kan være: Stor tromme, bækkener, xylofon ovs. Jeg kan rigtig godt lide at spille men da det var sommer og football sæson marcherede vi udenfor hver dag, så det var meget varmt. Dog den ene dag hvor vi skulle fremvise vores march regnede det..
I kor synger vi det siger lidt sig selv. Vi har i de sidste par uger arbejdet med julesange og vi holdt en middag hvor vi sang alle vores julesange.

Over and Out

Kitra og jeg i band uniformer

Nogle af band medlemmerne

Våde band medlemmer

Susi og jeg til kor aften

Susi, Hanna, Sohyeon og jeg til kor aften

En største del af koret. Shannon, Grace, Hayley, mig, Rebekah, Hanna, Susi, Sohyeon, Shae, Tanner og Tiandrah

Gillian, Grace og Hanna til kor aften

Min udlandske kusine Sara og jeg

Mine to udlandske kusiner Sara og True og jeg

Gill, Susi og jeg til kor aften

Masser af sport

Hej alle sammen

Her i Cody er sport en meget stort del af hverdagen. Det er ikke kun træningerne der er vigtige men også alt det andet der hører med, så som kampe, busturer og boder.
Lige nu er det sæson for basketball, så to timers træning hverdag fra mandag - torsdag og så kampe hver fredag og lørdag. Det er meget hårdt! men på samme tid også vildt fedt.
Før basketball havde vi volleyball (piger) og Amerikansk fodbold (drenge). Når basketball slutter i februar, begynder track. Track er hvad vi i Danmark vil kalde atletik, så løb, højde/længde spring, kuglestødning o.v.s. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg prøve kræfter med, men tror måske det bliver kuglestødning.
Her i USA har de også cheerleaders. Min host søster laver cheer og det er præcis som man ser på film, bare uden de mange løft.

Football

Volleyball

Arizona

Hej alle sammen

For snart to måneder siden var jeg med min host familie i Arizona. Vi boede på et super lækkert hotel med swimming pool og room service. Desværre var min dejlige host søster syg, så jeg var sygeplejerske det meste af tiden. Vejret var dog super lækkert! Det var omkring 90 - 100 grader Fahrenheit, hvilket svare til omkrig 30 - 40 grader Celsius. Vi var i zoologisk have og ellers bare rundt omkring i Phoenix.

Her er nogle billeder fra turen.

Over and Out.

En mur med fedt print. I baggrunden kan man se palmetræer, dem var der mange af
En papegøje

En giraf som man kunne fodre.

Gunner hyggede sig i zoologiskhave

Susi og jeg

På Dansk

Hej alle sammen

Jeg har valgt at jeg fra nu af kunne blogger på dansk, da det er hurtigere og fordi jeg har så meget jeg gerne vil fortælle.
Der er sikkert nogen af jer der har undret jer over hvorfor jeg har valgt at kalde min blog "Under The Same Moon".
Jeg sad hjemme i Danmark og havde bestemt mig for at lave en blog, den skulle selvfølgelig have en titel. Mens jeg prøvede at komme op med den perfekte titel hørte jeg musik. Sagen "The Same Moon" af Kris Herman spillede og det fik mig til at tænke at lige meget hvor i verden jeg er, vil jeg altid være under den samme måne som mine venner og familie. Så det var sådan jeg valgte min titel.

Her er lige et billed af mine skønne veninder hjemmefra som  jeg elsker og savner.